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278 Student Pilot申請に伴う英語テストについて
NAME : 326 2019/01/06 13:59:19

初めまして、326と申します。
現在、米国テネシー州在住でPrivate Pilot取得の為、勉強中です。

Student Pilot申請に伴う英語テストについて教えてください。
訓練飛行時間が12時間を超え、FAAサイトのIACRAから教官と共にStudent Pilot申請をしました。
後日、教官から「FAAが英語力のテストを行うので、FAAからあなた(私の事)に電話があります。」との事でした。
FAAが行う英語のテストとは、具体的にどういうもの(reading? listening? 対策はどうすれば良い?)か
教えて頂けないでしょうか?

教官に確認した詳細及び事実は以下です。
 ・教官が私のStudent Pilot申請を承認?Support?しようとしたところ問題が生じ、
  FAAに問い合わせしたところ、英語力テストが必要との事が判明。
 ・FAAが行う英語力テストは、外国人のみ(アメリカ人以外)が対象。全員かどうかは不明。
 ・その教官は外国人(私の事)を教えた経験がないので、英語力テストの内容及びその存在を知らない。
 ・Medical test(3rd class)では、ドクターから英語は十分に話せるので問題無しとのコメントをもらった。
  (medical certificateはlimitation Noneで受領済み)

英語力の確認は、Medical testの中でドクターが行うと私は認識していました。
FAAが行う英語力テストは聞いたことがなかったので、FAAからかかってくる電話そのもがテストなのか
なんなのかどなたかご存知の方、ご教授願います。宜しくお願い致します。



278-1 NAME : くろver.2.3 2019/01/07 03:27:39

ひとまず新聞購入し読んで下さい。


278-2 NAME : 公園の販売機 2019/01/13 04:00:16

日曜日のが分厚くてお得。。


278-3 NAME : 壊れた自販機 2019/01/13 09:17:26

聞いた事の無い件ですね。
英語が出来るか?の判断は主観的。
私の英語だって、人によっては意味不明と答えるだろうし。



278-4 NAME : くろver.2.3 2019/01/15 08:02:06

たしかになぁ
あ!出たそうですよまた!エリア51、あそこ無線途切れるし

私の時は某エロ大統領が宇宙人と握手してたような

100円かしたろか?



278-5 NAME : 只今勉強中! 2019/01/16 23:20:43

こんばんは、326さま

もしまだでしたら一度FAAが2017年6月に出した AC 60-28Bをダウンロードして読まれてみてはいかがでしょう?
私自身全文に目を通した訳ではないですが・・・この中に326さんが求めている答えがあるかもしれません

Advisory Circular

Subject: FAA English Language Standard
for an FAA Certificate Issued Under
14 CFR Parts 61, 63, 65, and 107

Description
This advisory circular (AC) introduces the Federal Aviation Administration (FAA) Aviation English Language Standard (AELS) and provides guidance to applicants, airmen, training organizations, Designated Examiners (DE), and flight and ground instructors on how to determine that an applicant for an FAA certificate or a person holding an FAA certificate meets the FAA AELS. AELS will be evaluated before acceptance of a student pilot application or issuance of a student solo endorsement, recommendation or examination of an applicant for an FAA pilot certificate or additional aircraft rating, and whenever any individual is tested or checked as required by the Administrator under Title 14 of the Code of Federal Regulations (14 CFR). The following AELS eligibility standard definition clarifies the regulatory English language



278-6 NAME : 壊れた自販機 2019/01/17 05:18:53

4.1 International Civil Aviation Organization (ICAO) English Language Criteria
Definitions. These definitions are from the ICAO Language Proficiency Rating Scale at
the Operational Level 4. The Proficiency Scale appears in ICAO Doc 9835, Manual on
the Implementation of ICAO Language Proficiency Requirements, and the attachment in
ICAO Annex 1, Personnel Licensing. The FAA AELS is based on this standard.


Note: The FAA AELS is minimum Level 4. Individuals can search on the Internet
for aviation English language courses that meet ICAO Annex 1 English language
standards.


ICAOが定めるLevel-4って事ですな。



278-7 NAME : 壊れた自販機 2019/01/17 05:25:35

1. Pronunciation. This assumes that English is not the applicant’s native
language and that the applicant has a dialect or accent that is intelligible to the
aeronautical community. Pronunciation, stress, rhythm, and intonation are
influenced by the applicant’s native language, but only sometimes interfere
with ease of understanding.

2. Structure. Relevant grammatical structures and sentence patterns are
determined by language functions appropriate to the task. Basic grammatical
structures and sentence patterns are used creatively and are usually
well-controlled by the applicant. Errors may occur, particularly in unusual or
unexpected circumstances, but rarely interfere with meaning.

3. Vocabulary. The applicant’s vocabulary range and accuracy are usually
sufficient to communicate effectively on common, concrete, and work-related
topics. The applicant can often paraphrase successfully when lacking
vocabulary in unusual or unexpected circumstances.

4. Fluency. The applicant produces stretches of language at an appropriate
tempo. There may be occasional loss of fluency on transition from rehearsed
or formulaic speech to spontaneous interaction, but this does not prevent
effective communication. The applicant can make limited use of discourse
markers or connectors. Fillers are not distracting.

5. Comprehension. Comprehension by the applicant is mostly accurate on
common, concrete, and work-related topics when the dialect, accent, or
variety used is sufficiently intelligible. When the applicant is confronted with
a linguistic or situational complication or an unexpected turn of events,
comprehension may be slower or require clarification strategies.

6. Interactions. Responses by the applicant are usually immediate, appropriate,
and informative. The applicant initiates and maintains exchanges even when
dealing with an unexpected turn of events. The applicant deals adequately
with apparent misunderstandings by checking, confirming, or clarifying.

ネイティブ、完全じゃ無くても良いが、意思疎通が問題なく出来るレベルって事でしょう。

後は、FARで定められてる事が、再度書かれてる程度。
これじゃ、人それぞれの基準なのでここでの回答は不可能です。



278-8 NAME : 326 2019/01/26 12:29:14

皆さん、返信どうもありがとうございます。
皆さんの意見/情報大変参考になります。

知り合いのインストラクターの話によるとFAAが行う英語力テストは、Fixed Testでは無い=電話やF to Fでの口頭テストとの事でした。
FAA含む政府機関が一時閉鎖中だった為、未だFAAから連絡は来ていませんが一時解除となりそろそろ連絡があると思います。



278-9 NAME : くろ 2019/01/27 08:06:04

多分にお近くのフィジトーOfficeでやりますよ。

誰やヤフオクで3面ばっかり送ってくるの!
ぷちぷちもどうするんや!




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